ΜΕ ΑΓΑΠΗ ,ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΝΑΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΜΑΣ !


Κυριακή 20 Αυγούστου 2023

  ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗΝ ΣΟΥΜΕΡΙΑ

Ρίγος με κυριεύει
μέσα στα τείχη
της Ουρούκ, του σουμερικού μου λίκνου
Φόβος με διαφεντεύει,
μήπως αποκαλυφθούν
τα μυστικά μου χαράγματα
επάνω στον ανυποψίαστο άργιλο
Μ'ένα καλέμι διαβαίνω
την πύλη της γραφής
Νιώθω να σαλεύουν
γύρω μου βλοσυρά βλέμματα
Της τρομαγμένης φαντασίας μου
άγριες ματιές
Ακούω βαριές φωνές
να με διατάζουν να τρέξω
επειγόντως στο παλάτι
εμένα τον ταπεινό αυλικό, τον απλό καταμετρητή
των τροφών
Να, το τέλος μου
είναι εδώ!
Πώς τόλμησα εγώ ο μικρός, ο άμοιρος, ο ποταπός ν'ανακαλύψω τη γραφή;
Τόσοι σοφοί τριγύρω μου
και ούτε ένας μπόρεσε
να σκεφτεί τη δύναμη της
Πώς εγώ ο φτιαγμένος από πηλό, θνητός
χωρίς καμία θεϊκή χάρη
κατόρθωσα το αδιανόητο;
Λέξεις χαραγμένες,
υποταγμένες στο χέρι μου,
σπαράγματα
της ψυχής μου
παρουσίασα
στο βασιλιά μου
που μ'έστεψε με μια μοίρα
τόσο ανέλπιστη
και αθάνατη που δάνεισα ακόμη και στον υπερφίαλο
Γκιλγκαμές, τον ήρωα του πρώτου του έθνους μου έπους
Χρήστος Ντικμπασάνης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου